God wilde Mozes doden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom wilde God Mozes doden in Exodus 4 (vers 24). Voor mijn gevoel komt dit vers uit de lucht vallen, of heeft het te maken met het vervolg van die geschiedenis, namelijk de noodzaak van de besnijdenis? Maar dan nog kom ik er niet uit. Het komt grillig bij mij over terwijl onze Heere toch een God is van zorgvuldigheid en geen dingen zonder doel doet?!

Antwoord

Zie voor het antwoord de artikelen 'De Heere zocht Mozes te doden' en 'Bloedbruidegom'.

Ook lezenswaardig zijn de overdenkingen van ds. C. den Boer rond het bijbelse kernwoord Zippora.