Mijn man is van iemand anders gaan houden en heeft hier geen spijt van. Ook kijk...

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Mijn man is van iemand anders gaan houden en heeft hier geen spijt van. Ook kijkt hij af en toe naar porno. Moet ik hem vergeven als hij zegt er geen spijt van te hebben? Kan hij, of die vrouw, zo deel nemen aan het Heilig Avondmaal des Heeren? Ik weet niet hoe dit verder moet. Hij zegt dat hij met mij verder wil, maar dan moet hij toch helemaal met die andere vrouw breken?

Antwoord

Beste mevrouw,

Het lijkt mij dat u de hulp in moet roepen van een vertrouwensman (predikant of ouderling?) en bespreek uw problemen verder met niemand anders. Laat het er u vooral om gaan om uw huwelijk intact te houden, door liefde te blijven geven, ook al wordt die niet direct beantwoord. Blijf voor uw man bidden. God kan hem van zijn dwaalweg doen terugkeren. Als hij laat blijken, dat hij tot het laatste bereid is, kunt u uw man vergeving schenken en kunt u met hem door. Maar dan zal hij zeker ook het kijken naar porno achterwege moeten laten. Zolang hij in zonden blijft leven, moet hem de toegang tot het Heilig Avondmaal ontzegd worden. Bespreek dat met uw predikant, cq. ouderling.

Ds. C. Den Boer