Vrijmetselarijsymbool in kerkgebouw

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

In het gebouw van de gereformeerde gemeenten van Middelburg-Zuid hangt sinds enkele jaren een soort "glas in lood"-schilderij. Sinds ik me ben gaan verdiepen in filosofische stromingen en postmodernisme ben ik erachter gekomen dat het "schilderij" verdacht veel op de vrijmetselarijsymbolen lijkt (driehoek met losse punt, met daarin een oog). Is dit uit onwetendheid of heeft de Ger. Gem. iets met vrijmetselarij te maken?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan heel kort zijn:

1. Ik ken het bedoelde glas in lood raam niet.
2. De Gereformeerde Gemeente heeft niets met vrijmetselarij te maken.
3. De beste weg is via de kerkenraad van Middelburg Zuid te achterhalen wie de kunstenaar is, wat de opdracht was en of de kerkenraad zelf enig vermoeden heeft van een verbinding met een organisatie, die door de kerk wordt veroordeeld.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Houten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

illuminati