Gestorven en begraven, nedergedaald ter helle

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

In de apostolische geloofsbelijdenis/twaalf artikelen staat dat de Heere Jezus is gekruisigd, gestorven en begraven en nedergedaald is ter helle. Wat wordt er toch bedoeld met "nedergedaald ter helle"? Ik snap daar niks van.

Antwoord

Over de nederdaling ter helle van de Heere Jezus. Zonder daar zelf op in te gaan wil ik je heel eenvoudig wijzen op het prachtige antwoord van de Heidelbergse catechismus: zondag 16, vraag en antwoord 44. Neem en lees.

Ds. A. J. Schalkoort