Belofte niet nagekomen

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

Als iemand je iets beloofd heeft en het wordt niet nagekomen, hoe ga je dan bijbels gezien met die afwijzing om?

Antwoord

Beste jongere,

Het hangt ervan af. Je kunt jezelf afvragen: is de zaak belangrijk? Is de ander zijn belofte vergeten, of vindt hij/zij het moeilijk om te doen wat gezegd is? En waarom? Maar goed, je kunt op een fijngevoelige manier iemand ergens aan herinneren. Heel voorzichtig. Allicht dat hij/zij denkt: o ja... Er is natuurlijk meer van te zeggen.

Hartelijke groet,
Ds. H. van der Ham