Nooit tekst of stem in m’n hart

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Krijgen alleen Gods kinderen een tekst als God tot hen spreekt of geeft Hij ook weleens teksten geven aan (nog) niet (waar)gelovigen? Ik voel mij duidelijk geroepen en getrokken tot Zijn tafel door Gods opdracht en belofte en met verlangen in mijn hart, maar verder is er eerder of later nooit een tekst of stem meer in m’n hart gehoord die zó aandringend en herhalend was dan Zijn uitnodiging om met grote begeerte het Pascha met míj́  te eten. Onverdiend en te mooi om waar(d) te zijn, maar ontkennen kan ik niet meer en weigeren evenmin, ziende op Hem alleen en niet op mezelf.

Antwoord

We vatten het kort voor je samen: Het bijgeloof gaat op zoek (of verlangt) naar een tekst. Het geloof gaat op zoek (of verlangt) naar Christus. Zie verder deze soortgelijke vragen:

Lees ook:

1 reactie
Samanthi
Lieve vragensteller
De Bijbel staat vol op iedere bladzijde staan teksten, door dit Woord komt de Heere tot jou... in Openbaring staat zelfs Openbaring 1
3 Zalig is hij, die leest, en zijn zij, die horen de woorden dezer profetie, en die bewaren, hetgeen in dezelve geschreven is; want de tijd is nabij.
En ook deze, Zijn Woorden lezen is oom Zijn Stem horen:

Matteüs 7

24 Een iegelijk dan, die deze Mijn woorden hoort en dezelve doet, dien zal Ik vergelijken bij een voorzichtig man, die zijn huis op een steenrots gebouwd heeft; 26 En een iegelijk, die deze Mijn woorden hoort en dezelve niet doet, die zal bij een dwazen man vergeleken worden, die zijn huis op het zand gebouwd heeft;

Gods zegen!