Verlangens naar vorige vriend nemen toe

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds twee maanden heb ik verkering met een jongen. Toen ik aan de relatie begon was ik erg verliefd op hem. Een halfjaar voor hem had ik een andere relatie die uit is gegaan omdat het niet meer ging en we ons erg aan elkaar irriteerden. Nu heb ik twee maanden met mijn huidige vriend en mijn verliefdheid neemt af. Daarnaast nemen mijn gedachten en herinneringen toe wat betreft mijn vorige relatie. Ik heb het gevoel dat ik spijt heb en dat ik terug wil. Onbewust vergelijk ik mijn vriend veel, ook al weet ik dat het onterecht is en het gaat buiten mijn wil om. Ik voel me hier erg wanhopig onder en weet niet hoe ik hiermee om moet gaan.

Ik zeg het niet tegen mijn huidige vriend omdat ik bang ben dat ik hem kwets. Toch geeft het wel verwijdering en zorgt het voor spanning die hij niet begrijpt. Mijn verlangen naar mijn vorige vriend neemt toe en mijn gevoelens naar mijn huidige vriend nemen af. Help, wat moet ik hiermee?

Antwoord

In iedere verkering nemen de gevoelens van verliefdheid na kortere of langere tijd af en gaan plaats maken voor liefde. Je hebt gemerkt dat ook in deze relatie de gevoelens van verliefdheid af zijn genomen en nu ben je dus toch min of meer "op hetzelfde niveau" terecht gekomen als in de vorige verkering. Misschien is het goed om voor jezelf nog eens op te schrijven waarom je de vorige verkering hebt uitgemaakt, zo kun je er beter over nadenken. Als het zo blijft zoals het nu is, dan denk ik dat je deze verkering beter kunt uitmaken, zodat je van beide verkeringen rustig afstand kunt nemen en dan kijken naar wie je het meeste toetrekt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkeringverliefdheid