Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat alleen monogamie mag? Immers in het OT ...

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat alleen monogamie mag? Immers in het OT had Abraham ook bijvrouwen en Salomo zelfs een hele harem. En in de vier evangeliën wordt er over seks ook helemaal niets verteld.

Antwoord

In Matt. 19:5 e.v. spreekt Jezus over het huwelijk tussen één man en één vrouw. “Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn; Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.” Er staat dus niet: “vrouwen”.

Redactie Refoweb

Tags in dit artikel:

huwelijk