broek-rok kleding uiterlijk cultuur

Ds. C.J. Droger / Geen reacties

Vraag

Ik ben vandaag bij een dierenpension geweest voor een snuffelstageweek. Ik vroeg aan de eigenaresse wat voor een kleren ik aan moest doen, oude kleren, broek? Toen zei ze dat ik een oude broek en trui aan kon doen. Toen ik thuis was had ik het er met mijn zus over en die zei dat ik het best in een rok kon doen. Mijn moeder vindt het ook wel goed als ik een broek aan doe of overall. Nou weet ik niet wat ik moet doen. Mijn zus vindt een overall ook goed als ik er maar een rok onder houd. Ikzelf doe liever een broek aan bij dat werk, maar mag dat wel volgens de Bijbel?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hartelijk dank voor je vraag. Je zit met een probleem. Mag je bij je snuffelstage in het dierenpension een broek dragen? Volgens mij is dat geen enkel probleem. Het lijkt me wel zo handig als je je tussen dieren moet begeven. Ik denk dat de Bijbel het je niet verbiedt. Een overall is ook een goed idee. Daar hoeft dan echt geen rok onder. Je bent die week in bijzondere omstandigheden. Daarbij past voor jou wat ongewone kleding. Niet moeilijk over doen, zou ik zeggen. Zo eerbaar mogelijk je werk daar doen. In dit geval in een broek dus.

Met hartelijke groeten,
Ds. C. J. Droger