Twijfelen over abortus

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Ik ben 18 en heb een serieuze relatie gehad van zeven maanden, maar toen ik zwanger bleek te zijn bleef ik alleen over... Het is een schande voor de familie en ik kan mijn ouders niet aan doen. Wat nu? Ik studeer nog en ik twijfel heel erg om abortus te plegen. Wat vindt de Bijbel hiervan? Ik bedoel, fout zijn we toch al bezig geweest.

Antwoord

Mijn antwoord is kort en goed; overweeg geen abortus. Je houdt er je leven lang ellendige gevoelens aan over. Bovendien is het leven in je moederschoot niet van jou. Het is van God. Ga te rade bij een prolife-organisatie over je ongewenste zwangerschap na je verbroken relatie. Correspondeer hierover met mw. Alie Hoek-van Kooten.

Praat er eerst met je ouders over. Daar kun je niet omheen. Zij zullen je willen vergeven. En als je in ootmoed voor God buigt, wil Hij ook vergeven. Vraag Hem ook, hoe het verder met je moet. Hij weet raad.

Wees hartelijk gegroet en wijsheid van boven toegewenst.

Ds. C. den Boer (Barneveld)

Lees meer artikelen over:

abortus