Speciale geestesgaven verleden tijd

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Speciale geestesgaven zoals het spreken in tongen en het genezen van zieken en tal van andere manifestaties maken volgens de reformatorische leer geen deel uit voor dit tijdperk. Is dit standpunt heden ten dag nog wel houdbaar? Overal ter wereld, maar met name in China en Zuid-Amerika, zie je tal van speciale geestesgaven.

Antwoord

Beste vraagsteller/-ster,

Wellicht dat je met de stelling, dat de speciale geestesgaven... volgens de reformatorische leer geen deel uitmaken voor ons tijdperk, vooral de mening van J. Calvijn op het oog hebt. Maar zeker in onze tijd is er gelukkig weer meer aandacht gekomen voor de gaven van de Geest, ook nu. Toch zijn er ook gevaren. Om een evenwichtig beeld te krijgen van wat in de Bijbel bedoeld is met de gaven van de Geest, is het het beste dat je kennisneemt van wat ik in een van de bijdragen/voordrachten in mijn website daarover schreef. Zie internet: www.dsdenboer.nl. Voor het geval je deze voordracht niet binnen je bereik hebt, geef ik die in een bijlage bij mijn antwoord op je vraag mee. Ik wijs daarbij vooral op het onderdeel De Pinkstertekenen en op de conclusies (vooral punt 3).

Ik hoop daarmee tot genoegen antwoord gegeven te hebben op je vraag.

Graag Gode bevolen,
Ds. C. den Boer

Lees meer artikelen over:

gaven van de Geest