Balen van het leven

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Graag zou ik dood willen zijn (om vele redenen). Maar elke keer lukt het mij niet om dat uit te voeren, want ik leef nog steeds (en daar baal ik van). Waarom lukt het mij dan niet? Is God het die mij tegenhoudt? Bij mijn ouders kan ik niet terecht. Ik ben teleurgesteld in mijn nieuwe contacten met vrienden/kennissen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller/vraagstelster,

Buig, zodra je dit bericht onder ogen krijgt, je knieën en vraag aan God wat je doen moet. Neem vervolgens de Bijbel. Lees daarin, totdat je het antwoord van God vindt. Echt waar, Hij weet wie jij bent en waarmee je tobt. Hij zoekt in elk geval niet je dood, maar je leven. Je kunt ervan op aan dat Hij van je houdt, ook al heb je nog zoveel kwaad op je geweten. Je bent dierbaar in Zijn ogen. En dat alleen al is genoeg om de zin van het leven in te zien en jezelf niet van het leven te beroven.

Probeer eraan te denken, dat je leven een gave van God is om Hem  te eren en in de kleinste dingen van elke dag je tijd zo te gebruiken, dat je er wat mee doet waar een ander wat aan heeft. Roep ook de hulp in van een hulpverlener die je de weg kan wijzen. Want alleen kom je hier niet uit.

Ds. C. den Boer  (Barneveld)

Ds. C. den Boer

Tags in dit artikel:

suicide