(...) Hoe moet een mens ooit bekeerd worden wanneer hij blijft vallen in die zon...

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Ik reageer op de rubriek in het RD getiteld "zwakkeling" in de krant van woensdag 30 augustus van ds. W. Pieters. Uw antwoord aan het einde van de rubriek is mij uit het hart gegrepen. Maar ik blijf wel met een groot probleem zitten. Het is namelijk niet altijd mogelijk om alle verleidingen te weren uit ons leven. Zeker ook omdat sommige zonden zo sterk met onszelf verbonden zijn dat we ze niet kunnen ontlopen of uit ons leven bannen. Hoe moet een mens ooit bekeerd worden wanneer hij blijft vallen in die zonden? Er staat toch geschreven: "Die zijn zonden belijd en laat, die zal barmhartigheid geschiedden."

Antwoord

Super kort antwoord: "...en wanneer wij soms in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet vertwijfelen, ook niet in de zonde blijven liggen, omdat wij een eeuwig verbond met God hebben."

Ds. W. Pieters