Voor een advocaat werken

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Sinds kort werk ik bij een advocatenkantoor als secretaresse. Voordat ik hier werkte verdiepte ik mij nooit zo in wat het beroep advocaat precies inhoudt. Nu ik hier werk valt mij op dat de advocaten ook criminelen verdedigen en dat door hun verdediging de criminelen hun straf ontlopen. Dit tot blijdschap van de advocaten die dan weer een zaak gewonnen hebben. Kan ik voor een advocaat werken èn dooplid zijn van de Gereformeerde Gemeenten? Ikzelf heb er heel veel moeite mee en kan hier niet mee omgaan. Ik overweeg een andere baan te gaan zoeken. Wat zegt de Bijbel hierover?

Antwoord

Beste vraagstelster,

Het is begrijpelijk dat je moeite hebt mee te werken aan 't feit dat schuldigen de straf zouden ontlopen die ze behoren te ondergaan, hoewel de primaire verantwoordelijkheid blijft bij de werkgever.

Persoonlijk zou ik proberen door sollicitatie een andere werkkring te krijgen, deze zaak de Heere voor te leggen en Hem te vragen of Hij hierin de weg wil banen.

Met vriendelijke groet, ds. H. Paul