Kunnen er redenen zijn, oorzaken dat je verliefdheidsgevoelens 'blokt'? (...)

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Kunnen er redenen zijn, oorzaken dat je verliefdheidsgevoelens 'blokt'? Bijvoorbeeld je mag iemand graag, maar je voelt je niet verliefd. Terwijl je dit wel heel graag zou willen. Hoe kun je daar mee omgaan?

Antwoord

Als je heel erg graag verliefd wil worden omdat je iemand best wel graag mag, dan word je het toch niet zo makkelijk. Verliefd worden heeft ook iets van het onverwachtse. Als ik een deur niet zie dichtslaan, schrik ik er heel erg van. Maar als ik een deur zie dichtvallen, kan ik al niet meer schrikken. En zo is het eigenlijk ook met verliefdheid. Als je het heel graag wilt worden, lukt dat niet meestal niet zo.

Maar verliefdheid is geen voorwaarde voor een goede relatie. Dus als je iemand aardig vindt, ga dan het contact aan. En als je het goed met die ander kunt vinden, ga dan een relatie aan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid