Hemelse gaven uitgegoten op gelovigen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Als God Zijn hemelse gaven uitgiet op de gelovigen (Heidelbergse catechismus vraag en antwoord 51), waarom lukt het dan mij dan niet om tot Zijn eer te leven? Waarom blijf ik maar zonden doen? Wat is dan de uitwerking van dat uitgieten?

Vraag 2: Als een kind van God sterft, gaat hij dan naar de hemel en ‘verhuist’ hij dan later van de hemel naar de nieuwe aarde?