Trio

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn man en ik zijn al een aantal jaren getrouwd en we zijn allebei nog steeds erg gelukkig en tevreden in ons huwelijk. Echter, in de afgelopen maanden zijn er wat dingen veranderd. Mijn man biechtte op dat hij gevoelens had voor een bevriende vrijgezelle kennis. Hij gaf aan dat dit vooral tot uiting kwam in fantasieën over seks en relaties met z’n drieën. Toen hij dit mij vertelde schrok ik, maar ik merkte ook een bepaalde opluchting. Op dat moment realiseerde ik mij dat de betreffende man ook voor mij bepaalde aantrekking had. We hebben er veel met elkaar erover gepraat en we merkten dat de gevoelens alleen maar sterker werden. We denken dat het mogelijk is om een relatie met z’n drieën te beginnen. In de Bijbel wordt er ook gesproken over mannen met meerdere vrouwen, alleen nu lijkt het niet meer zo normaal als toen. We hebben zelf het idee dat er geen verschil tussen is tussen een relatie met twee mensen of met drie mensen qua liefde, zolang we God er bij betrekken.Toch vroegen we ons af of we misschien iets over het hoofd zien en we willen graag een mening van iemand anders over deze situatie. Is het verstandig om de derde persoon hier over te vertellen?

Antwoord

We hebben jullie vraag met stijgende verbazing gelezen. Nog los van de ethische en principiële kant van deze zaak, wil je een gelukkig huwelijk op het spel zetten voor een seksueel experiment. De voorbeelden van een huwelijk met meerdere partners in de Bijbel maken duidelijk dat dit alleen maar diepe ellende en grote spanningen in relaties teweegbrengt. Bovendien ben je van plan om een derde persoon mee te trekken in deze ernstige zonde. Zonde? Jazeker! Jezus veroordeelt niet alleen overspel (seks met een ander dan je eigen man of vrouw) in Matt. 5, maar zelfs alleen de gedachte daaraan al. Volgens de norm die Jezus aangeeft, hebben jullie in feite al overspel met die ander bedreven. Je hebt de eerste stap gezet op een heilloze weg waarop geen enkele zegen kan en zal rusten. Een weg die zonder bekering daarvan tot het eeuwige verderf leidt. Jac. 4:4 is glashelder: “Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld.” Of Hebr. 13:4: “Het huwelijk (is) eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.” Lees ook 1. Petr. 1:15-16, waarin de apostel ons oproept tot een heilig leven.

Lees meer artikelen over:

seksuele fantasie