Collega is heks

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

 Laatst had ik een gesprek met een vrij nieuwe collega waarin zij me vertelde dat ze heks is. Ze vertelde dat mensen het vaak maar raar vinden en als iets duivels zien, maar dat ziet zij anders. Ze denkt ook dat het christendom voort komt uit hekserij. Nu had ik helaas niet de gelegenheid om er heel diep op in te gaan en ik moest er ook gewoon over nadenken hoe ik hierop wil/moet reageren. Wij als christenen zien dit natuurlijk heel anders.

Ik voel wel de drang om hier op terug te komen als ik weer een keer met haar zou werken (dit gebeurt niet vaak). Ik heb wel wat ideeën over hoe ik anders denk en dat wil overbrengen, maar misschien kunt u helpen en ook hoe dit over te brengen zonder te oordelen of belerend over te komen.

Antwoord

Je kunt vast meer met deze artikelen:

Lees ook de vragen en antwoorden met de tag 'Wicca'.

1 reactie
Jedidjas
Waarschijnlijk ziet er in haar onschuld geen kwaad in, is ze onwetend. Bestel aub dit indrukwekkende boekje https://www.gideonboeken.nl/verbroken-betovering (3,95)
geschreven door iemand die er oprecht onwetend ingerold is , maar gelukkig Jezus heeft leren kennen. Dr. Mart-Jan Paul heeft haar ook begeleid.
En bid vanaf nu, als je dat al niet deed, voor haar.

Probeer niet gelijk de discussie aan te gaan, je kan beter jezelf eerst inlezen en dan dingen vragen , dan krijg je op een gegeven moment ook vragen terug en kan je getuigen.