Vragenrubriek voorspelbaar

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Zou het niet leuk en verhelderend zijn om de vragen aan willekeurige panelleden voor te leggen? Nu zijn de antwoorden vaak behoorlijk voorspelbaar. Soms wordt zelfs gevraagd om een specifiek panellid. Het kan heel verassend zijn om eens een ander geluid te laten horen en dat gaat vast lukken met de diverse panelleden.

Antwoord

De vragenrubriek is niet bedoeld om te verrassen, maar is een service aan de vraagsteller. Voorspelbare antwoorden zijn bovendien vaak het gevolg van het vragen naar de bekende weg. Trouwens, dankzij de vele panelleden van diverse (theologische) deskundigheid en kerkverbanden zijn antwoorden o.i. al divers genoeg en verrassend genoeg.

Tags in dit artikel:

refoweb
2 reacties
Duuk
Ik denk ook niet dat je roomse of evangelische antwoorden kan gaan verwachten of een REFOweb ;)
Unionist
Ik snap de vraag wel. Ik denk ook wel eens: Wil je echt een antwoord op een vraag, of wil je horen dat je gelijk hebt? Of heb je een mening en zoek je er nog argumenten bij? Maar dat ligt inderdaad vooral aan de voorspelbaarheid van de vragen, zeker als die ook nog eens aan een specifieke persoon of aan iemand uit een specifiek kerkverband worden gesteld.