Afgeschermde preken

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Wat is de reden dat veel (O)GG(iN) er voor kiezen op media als Kerkdienstgemist en Kerkomroep geen preken af te schermen en alleen voor eigen leden beschikbaar te stellen? Alleen de kansel wordt immers in beeld gebracht? Zijn dit niet prachtige media om het Woord met de wereld van buiten de kerkmuren te delen?

Antwoord

Ook buiten genoemde kerkverbanden zijn er gemeenten die alleen voor eigen leden het mogelijk maken om diensten van hen te beluisteren. Veelal zonder beeld. Ik weet niet echt de redenen. Oplossing? Stuur uw vraag naar het betreffende kerkelijk bureau en hopelijk krijgt u dan het juiste antwoord op uw vraag.

U kunt gewoon uw zondagse plunje aan trekken en de diensten bijwonen. U bent bij allen van harte welkom. Bent u een vrouw, dan graag in rok of jurk en een muts op. Dan valt u niet op. Kunt u als een tollenaar achter in de kerk plaats nemen met de bede van de tollenaar: o God, wees mij zondaar genadig.

Gezegende diensten toegewenst,
Ds. J. D. Heikamp