Functionele broek in de verpleging

M. F. (Irma) Roobol-van der Sluijs / Geen reacties

Vraag

Ik ben aangenomen in een ziekenhuis in de verpleging. Met het uniform uitzoeken hadden ze alleen broeken. Is dit voor de veiligheid? En is het werkbaar in een rok? Ben benieuwd naar ervaringen en regels in ziekenhuizen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Van harte gefeliciteerd met je baan in het ziekenhuis! Een prachtig beroep! Ik ben zelf van mening dat de broek in de verpleging puur functioneel is.  Je hebt meer bewegingsvrijheid. Bijvoorbeeld met tillen, dan sta je met gespreide benen, omdat je dan meer kracht kunt zetten en dit ook het  beste is voor je rug. Ook ethisch gezien heeft de broek veel voordelen. Als je op je hurken zit in een rok heb je gauw inkijk en dat moet je niet willen. Een broek is ook hygiënischer omdat je lichaam meer bedekt is dan met een rok.

De regels hierin zijn per ziekenhuis verschillend, al wordt er voor het overgrote deel meestal een broek gedragen. Als je graag een rok aan wilt zal je dat moeten overleggen met het ziekenhuis of je er zelf één mag aanschaffen.

Ik wens je alle goeds met je nieuwe baan!

Hartelijke groet,
Irma Roobol

M. F. (Irma) Roobol-van der Sluijs

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Barendrecht
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Functie: Ziekenverzorgende Somatiek & Psychogeriatrie

Tags in dit artikel:

rok-broek