Lampen aan door overleden baby

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn collega heeft een overleden babytje. Maar nu vertelde ze dat af en toe de lampen spontaan aan gaan. Zij denken dat hun overleden baby dat doet. Dat kan toch niet? Maar niemand doet die lampen aan. En toch gaan ze aan. Hoe zit dat? Wat moet ik hierover zeggen tegen haar? Is dit niet een beetje eng/occultachtig?

Antwoord

Ja, dat is het zeker. Eén ding is duidelijk: overleden baby's zitten niet aan de knoppen. Tenzij er sprake is van een defect aan de elektriciteitskabels (en sluit dat zeker niet uit), kan er inderdaad sprake zijn van occulte belasting bij een of meerdere gezinsleden. Je zou eens kunnen informeren of ze zich in het verleden (of heden) weleens bezig hebben gehouden met glaasje draaien, waarzeggerij, tarrotkaarten o.i.d. Het feit dat deze mensen al veronderstellen dat hun overleden baby het licht 'bedient' zou kunnen wijzen op het feit dat ze in het verleden met bovennatuurlijke zaken in aanraking zijn geweest. Maar ons eerste advies is om de elektriciteitsleidingen eens door te laten meten. Dan kun je een technisch probleem uitsluiten.