Oorbel voor jongens

Ds. W.G. Hulsman / Geen reacties

Vraag

Is er wat op tegen als een jongen een oorbel draagt?

Antwoord

Op zich kan ik geen Bijbelse bezwaren vinden tegen het dragen van een oorbel. Ik merk wel op dat het op internet flink in discussie is. Het is ook voor de commissie van gelijke behandeling geweest en voor de rechter. Zowel de commissie als de rechter hebben het niet veroordeeld. In diverse forums komt het aan de orde. Verder is bekend dat het op Urk heel gewoon is om een oorring te dragen. Op andere plaatsen juist helemaal niet. In sommige kringen zal men heel moeilijk doen over het dragen van een oorring, in andere kringen juist niet. Het dragen van een oorbel wordt ook wel verwijfd genoemd. In de hippietijd was een oorring een teken van anti-establishment.

Als ik bedenk hoe de meningen verdeeld zijn, zou ik -als ik jou was- niet voorop lopen. En het is ook niet onverstandig om daarbij te letten op je omgeving

Ds. W. G. Hulsman

Lees meer artikelen over:

oorbellen