Kindermoord door Herodus

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik las het verhaal over dat Herodes Jezus wilde doden en daarom liet Herodes alle kinderen van twee jaar en daar onder doden in de streek van Bethlehem. Net zoals dat bij alle kindjes in de Nijl in de tijd van Mozes. Is er een reden dat zoveel kindjes moesten sterven zodat Jezus geboren zou worden en in leven zou blijven? God kan toch alles? Het is zo lastig te begrijpen dat dingen dan zo moeten gaan soms. Als je erover nadenkt is het namelijk heel heftig wat daar is gebeurd.

Antwoord

De kindermoord door Herodes vond plaats na de geboorte van Jezus en niet daarvoor. We moeten ook niet God de schuld geven van de ellende toen en nu. Mensen veroorzaken dat. Zie verder het artikel 'Jozef en Maria naar Egypte of Jeruzalem' en de antwoorden onder de tag 'Oorsprong van kwaad'.

1 reactie
Jedidjas
Ik denk dat je beide geschiedenissen als geestelijke strijd moet zien. Satan wist dat Jezus zou komen, dit is al in genesis voorzegt dat de kop vd slang vermorzelt zou worden.
De strijd erom heen is een teken hoe belangrijk Jezus komst is, en hoe belangrijk dat wij Hem als onze persoonlijke Verlosser aannemen. Satan deed er dus alles aan dit te voorkomen.

(Extra feitje is ook dat satan niet alwetend is, maar bluft en imponeert. anders wist hij wel waar hij exact moest zijn om Jezuste doden in die tijd.)