Naar Sinaï

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In veel preken hoor ik dat als de Heere een mens bekeert, hij eerst te maken krijgt met de wet, wanneer hij geleid wordt naar de berg Sinaï, de berg waarop Mozes de tien geboden kreeg van God. Daar is de echte bekering aan te herkennen. Als dat inderdaad zo cruciaal is, waarom zou Paulus daar dan niet in Hebreeën 12 op gewezen hebben als hij in vers 18-25 schrijft: "Want gij zijt niet gekomen tot den tastelijken berg, en het brandende vuur, en donkerheid, en duisternis, en onweder."

Antwoord

De vraag stellen is hem beantwoorden. Wie probeert zalig te worden door (of via) de donder en bliksem van de wet, heeft niets van het evangelie in Gods Woord begrepen. We moeten niet (eerst) langs de Sinaï, maar direct naar Sion. Het wordt tijd dat je het advies van Paulus opvolgt en op zoek gaat naar een gemeente met een evenwichtige boodschap.

Lees ook;