Genadeverbond opgericht met Christus als Hoofd

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Beste ds. C. A. van der Sluijs. Hierbij heb ik een vervolgvraag op een vraag die gaat over het dogma dat Christus Hoofd van het Genadeverbond is. Kunt u wat meer toelichten waarom het dogma dat God Zijn genadeverbond oprichtte met Christus en in Hem met al de Zijnen, een kerkelijke verinnerlijking en vereenzijdiging is? Betekent het ook dat Christus als Hoofd van het genadeverbond niet in de Bijbel staat, maar wel dat Christus Borg en Middelaar van het genadeverbond is?

Antwoord

Ds. Van der Sluijs heeft geen zin om "dit soort spitsvondige" vragen te beantwoorden.

Voor alle vragen en antwoorden over dit thema, kun je de artikelen onder de tag 'Genadeverbond' lezen.