Amplified Bible

drs. L. B. C. Boot / Geen reacties

Vraag

1. Hoe betrouwbaar is de zogenaamde "Amplified bible" en is het raadzaam om de studiebijbel in deze uitgave aan te schaffen?

2. Dr. Willem Ouweneel heeft een beknopt commentaar op het Nieuwe Testament geschreven. Kunt u iets zeggen over de degelijkheid en het theologische gehalte er van. Ik overweeg een eventuele aanschaf.

Antwoord

Wat het eerste betreft, kan ik kort zijn: de Amplified Bible is een Bijbel waarin verduidelijkende opmerkingen zijn geplaatst binnen de bijbeltekst en is van conservatief Amerikaans evangelicale snit. Dat is zeker betrouwbaar te noemen en kan goed geraadpleegd worden.

Het commentaar van dr. Ouweneel op het Nieuwe Testament ken ik niet. Daar kan ik dus weinig zinnigs over zeggen.

Hartelijke groet,
Ds. L. B. C. Boot