Wat is er gebeurd met de opgestane heiligen?

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Zijn de heiligen die tijdens de opstanding van de Heere Jezus ook zijn opgestaan alleen maar verschenen in Jeruzalem? Zijn ze daarna weer weggenomen of hebben ze verder geleefd en zijn ze daarna nog een keer gestorven? Zomaar wat vragen die bij mij opkomen na een preek en het lezen van de opstanding van de Heere Jezus.

Antwoord

1 reactie
Samanthi
Ooit deze vraag gesteld, toen ik een kind was, op huisbezoek, ik vroeg: leefde deze mensen dan gewoon verder.
Het antwoord was: vind je dat gewoon dan?

Nu denk ik zo, ze werden gezien en namen weer deel aan het leven. Het was een bevestiging voor de gelovigen en een aanmoediging voor hen die nog niet geloofde en zeker een aanklacht voor hem die niet wilden geloven.

Ook voor ons is het dat, de kracht van Zijn opstanding was zo groot en is zo groot dat doden horen de Stem van de Zoon van God en die Hem horen zal, zal leven!