Goedemorgen, Heilige Geest

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Is het boekje “Goedemorgen, Heilige Geest” geoorloofd te lezen? Ik kwam het zojuist tegen en het is een internationale bestseller geweest. Ik vraag me alleen af of specifiek bidden tot de Heilige Geest mag, omdat we (ik) normaliter bidden tot de Vader, vragen om de vergeving door Jezus in de kracht van de Heilige Geest. Dit gaat echt over een relatie opbouwen met de Heilige Geest.

Antwoord

De schrijver van dit boek is de bekende miljonair en welvaartsevangelist Benny Hinn. Officieel zegt hij afscheid te hebben genomen van het welvaartsevangelie, maar voor zover bekend niet van zijn verdienmodel. Als je zijn al overvolle kas wil spekken, dan moet je dit boekje zeker aanschaffen. Indien je echter op zoek bent naar meer kennis over de Heilige Geest, dan kunnen we je betere adviezen geven. Bijvoorbeeld “Leven door de Geest” van ds. C. G. Vreugdenhil. Of “Wandelen door de Geest”, van J. J. Packer. Of natuurlijk deze: “Wordt vervuld” van ds. W. Vlastuin.

Zie voor meer antwoorden op je vraag onderstaande artikelen: