Humeurschommelingen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb last van humeurschommelingen. Als ik vrolijk ben dan knaagt er weer wat van binnen dat zegt: je mag niet vrolijk zijn, want je ben vol zonden en je doet elke dag God verdriet. Dan ga ik automatisch weer minder vrolijk worden omdat ik anders denk dat het lijkt alsof ik het niet erg vind dat ik zondig ben of zonden doe.

Andere kant; als ik somber ben dan knaagt het weer. Paulus zegt immers: verblijdt u te allen tijd. Wat is goed? Als ik vrolijk ben knagen toch weer die uiterlijke zaken aan me zoals kleding, verzorging, te ijdel enzo. Hoe doe je het goed als christen tegenover God? Hoe moet je als bekeerde omgaan met de dagelijkse praktijken?