Redding en bekering

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Is bekering noodzakelijk om gered te zijn? Ik weet dat de Bijbel spreekt over geloof dat redt, maar is bekering niet onderdeel van een oprecht geloof? Want hoe kan iemand zeggen dat hij/zij gelooft dat Jezus voor hem/haar gestorven is, maar diegene leeft door alsof er niks veranderd is? Jakobus noemt een geloof zonder werken een dood geloof. Een levend geloof uit zich dus in bekering en de Heere Jezus roept constant in het evangelie mensen op tot bekering.

Het is zelfs het allereerste dat Hij zegt in het Markus-evangelie “De tijd is vervuld en het Koninkrijk van God is nabijgekomen; bekeer u en geloof het Evangelie.” Bekering word zelfs als eerste genoemd en in één adem met geloof. Dan zou je toch zeggen dat bekering onderdeel uitmaakt van het gered zijn?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze artikelen (en de tag 'Bekering'):

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl