Wel of niet vaccineren

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik zit momenteel met een dilemma. Het vaccineren gaat momenteel steeds sneller. Ik was van plan om me zelf ook te laten vaccineren. Ik dacht zelf altijd als volgt: “Een vaccin is een geschenk van God om ons te helpen.” Nu hoorde ik dat mijn neef zich niet laat vaccineren omdat hij alle vertrouwen in God legt. Nu ben ik bijna aan de beurt voor een vaccinatie en ik twijfel nu  om het te doen. Ik heb in de Bijbel er nog niks over gelezen. Ik zie hier op Refoweb dat veel mensen een reactie krijgen met: “Kijk onder de tag vaccineren.” Maar hier vind ik het antwoord niet helemaal.

Antwoord

We houden het eenvoudig. Onder de tag “vaccinatie” is voldoende geschreven over dit onderwerp, in welke vorm dan ook. Onder predikanten en kerkgangers wordt verschillend gedacht over vaccineren. Men slaat elkaar het liefst met allerlei Bijbelteksten om de oren om aan te tonen dat de visie van de andere partij niet deugt. Daar doen wij liever niet aan mee. Lees Romeinen 14, waar ook staat: “Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt in hetgeen hij voor goed houdt.”

We helpen je graag wat op weg: