Kapot van uitmaken verkering (2)

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik wil graag even terugkomen op de vraag van het kapot zijn van je verkering. Natuurlijk is er ook de hunkering om liefde te géven, sterker nog; dat verlangen wordt alleen maar meer nu het uit is. Ik zou zo graag naar mijn ex gaan om hem een knuffel te geven, omdat ik weet dat het hem ook wel wat doet, ook al heeft hij het uitgemaakt. Hoe moet ik hiermee omgaan? Zeker omdat wij elkaar nog wel gewoon gaan zien op de jeugdvereniging e.d. Ik merk wel dat het minder wordt naarmate de weken verstrijken, maar het stekende gevoel van wat we samen hadden blijft.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Heb je het boekje van Nico van der Voet al gelezen, waar ik het in mijn vorige reactie over had? Zo niet, doe het dan alsnog!

Voor een relatie zijn twéé partners nodig en helaas, al wil je álles geven... die relatie is over. Dat je elkaar nog wel tegenkomt kan natuurlijk de eerste keren ongemakkelijk aanvoelen, maar dat is géén reden om te gaan knuffelen, want juist dát zal ongemakkelijk gaan worden doordat de partnerrelatie er niet meer is. Als goede kennissen, desnoods als vrienden, met elkaar om blijven gaan vergt enige afstand. En dat is nu precies de bedoeling (en ik bedoel hier níét alleen de 1,5 m. afstand die we nu nog steeds in acht dienen te nemen)!

Sterkte gewenst en lees nog maar eens door wat ik eerder schreef.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering uit