Verwarring over leer

Redactie Refoweb | Geen reacties | 01-09-2020| 11:20

Vraag

Een vraag aan dominee C. Harinck. Allereerst bedankt voor uw antwoorden op Refoweb. Ze zijn waardevol. Toch heb ik een vraag aan u. Het lijkt wel of u het totaal niet met de leer van uw eigen kerkverband eens bent. Ik zie lees dat uit de vele antwoorden die u geeft. Het schept enige verwarring bij mij. Kunt u hier iets over zeggen. Ook als ik het mis heb.


Antwoord

Het lijkt ons verstandig om je eerst te verdiepen in de leeruitspraken van de Gereformeerde Gemeenten en daar de antwoorden van ds. Harinck naast te leggen. Een concrete afwijking die je vindt zullen we hem graag voorleggen.

Zie over de grote verschillen binnen de Ger. Gem. onderstaande antwoorden van diverse panelleden uit dit kerkverband:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/23259/omgaan-met-grote-verschillen-binnen-ger-gem-/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/526/de-gereformeerde-gemeenten-onder-vuur

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22797/weer-gewoon-ger-gem-worden/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/1416/verschil-gereformeerde-gemeente-en-gereformeerde-gemeenten-in-nederland/

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2824 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Ernstig tekort

Ik wil mijn leven echt inzetten voor God. Ik ga altijd met plezier naar de kerk en bid dagelijks. Ook probeer ik me echt aan Zijn wet te houden, ik probeer elke dag naar Zijn liefde te leven. Uiteraar...
Geen reacties
31-08-2017

God voor zijn wagentje spannen

Is het niet typisch dat iedereen zijn 'god' voor zijn wagentje wil spannen? Op de euro staat “God zij met ons”, op de koppel van de Duitse soldaten in WO II stond: “Gott sei mit uns”, de Paus zegende ...
Geen reacties
31-08-2006

Eerstgeborene van heel de schepping

In Kolossenzen wordt Christus aangeduid als "de Eerstgeborene van heel de schepping (of creaturen)." Volgens de Kanttekeningen wordt Hij zo genoemd: "ten aanzien van Zijn eeuwige geboorte van den Vade...
Geen reacties
31-08-2013
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag