Geef eens een teken

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Als je niets van God ervaart en om hulp vraagt maar niets krijgt en je vraagt God van: laat eens zien dat U bestaat en geef eens een teken, dan gebeurt er niets. Terwijl je van mensen die de andere kant oproepen of ex-leden van de satanskerk hoort dat ze gelijk iets te zien en horen krijgen. Hoe kan dat terwijl God niets laat zien als je erom vraagt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het is niet zo dat je knipt met je vingers en God moet maar gehoorzamen. Dat is de omgekeerde wereld. God belooft ons bovendien geen hemel op aarde, maar het eeuwige leven indien we Hem gehoorzamen door het ware en oprechte geloof in Jezus Christus. Dat is dus eerst nodig: geloof en bekering. En de gebeden van Zijn kinderen worden wel degelijk gehoord en zelfs ook verhoord. Maar er is niemand die beter weet wat goed voor ons is dan Hij Zelf. We moeten daarom ook altijd bidden: “Maar niet onze wil, maar Uw wil geschiede.”

Satan is de kloon van God en kan Hem in bepaalde zaken prima nabootsen. De duivel belooft je een heerlijk leven hier op aarde en daar zal hij ongetwijfeld tot op zekere hoogte zijn best voor doen. Gezien de zelfmoorden van tal van sterren en rijken der aarde blijkt dat in de praktijk overigens best nog tegen te vallen. Maar na dit leven volgt een eeuwigheid waar nooit meer een eind aan komt. Dan is het hel of hemel, eeuwige straf of eeuwige vreugde. En van die volmaakte blijdschap mag je hier op aarde al iets proeven als je zonden vergeven zijn door het bloed van Christus.

Jacobus maakt overigens duidelijk waarom veel van onze gebeden niet verhoord worden (Jacobus 4:3a): we bidden vaak met een onoprecht hart en in ongeloof.

Zie verder onderstaande artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/1481/kwalijk-bidden

www.refoweb.nl/vragenrubriek/15567/gebedsverhoring

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22938/onverhoorde-gebeden

www.refoweb.nl/vragenrubriek/17893/gebedsverhoring

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
kejak
Wie twijfelt aan het bestaan van God of dat ontkent moet noodzakelijkerwijs het bestaan van de duivel ontkennen en dat word al een stuk moeilijker als je kijkt naar deze wereld.
Mag ik je een bewijs leveren voor het Godsbestaan? Dit: de halve wereld heeft Zijn naam op de lippen. Men kent hem niet, men heeft totaal geen enkele affiniteit met Hem maar altijd moet er maar Zijn vijfletterige naam bij wanneer ze hun teen stoten, getuige zijn van een ongeluk, verbaasd zijn dat er iemand op bezoek komt die men niet verwacht had of welke andere denkbare situatie dan ook. Hoe zou dat komen denk je? Iemand die niet bestaat, diens naam neem je toch niet te pas en te onpas op de lippen? In die zin heb ik nog nooit een consequent atheist ontmoet. Dat kan ook niet want die bestaan niet. Ik moet denken aan een antwoord uit het vragenboekje van Hellenbroek dat er tijdens mijn jeugd-catechisatie in geramd is waar hij een vraag beantwoord over het ontkennen van het Godsbestaan: "Dat is meer een wensen dan een dadelijk geloven dat er geen God is".
Overigens is dit geen rechtstreeks antwoord op je vraag maar een reactie op het al of niet bestaan van God wat je zijdelings ook aan de orde stelt. Maar kan ik je vertellen dat God wel degelijk zichtbare tekenen geeft en wonderen doet. Het is zeker waar wat het antwoord van de redactie zegt dat wij niet met onze vingers moeten knippen en God moet gehoorzamen. Maar ik heb het zelf meerdere keren meegemaakt dat ik bij wijze van spreken maar hoefde te kikken en het gebeurde al. En als je dat overkomt dan kun je het niet op ! Niet alleen omdat je gebed verhoord wordt maar sowieso dat God nog wil omkijken naar zo'n mens als jij bent.
Wil je een teken? Als je deze regels leest is dat al genoeg want dat betekent dat de adem nog in je is; dat je nog leeft. Zover gaat het!