Rouwstoet

Ds. J.L. Schreuders / Geen reacties

Vraag

Ik heb recent een begrafenis meegemaakt. En wij gingen wel naar de kerkdienst, maar niet naar de begraafplaats. Deze twee lagen niet heel dicht bij elkaar, dus er werd een aardig stuk gereden. Uiteindelijk sluit je dan wel met de auto aan in de rouwstoet. Nu is mijn vraag, mag je de rouwstoet verlaten (op de snelweg waar dus iedereen rechts rijdt) om vervolgens je eigen weg naar huis te vervolgen, waarbij je dus wel de rouwauto voorbij gaat? Natuurlijk scheur je er dan niet langs.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Als ik uw vraag goed begrijp, dan ligt het antwoord voor het oprapen. Ik zou in zo’n geval niet aangesloten hebben in de rouwstoet en dus of een poosje gewacht hebben of een andere route hebben gekozen. Uit oogpunt van respect jegens overledene en familie en om opspraak te voorkomen, zou ik niemand aanraden de rouwstoet in te rijden en dan weer te verlaten. De meest elegante oplossing zou natuurlijk wezen dat u/ jij gewoon mee zou gaan naar de begraafplaats. Indien dat niet kon, dan moet u het anders oplossen zonder dat iemand zich eraan storen kan.

Hartelijke groeten,
Ds. J. L. Schreuders

Ds. J.L. Schreuders

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Boven-Hardinxveld
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

dood