Gebed voor Israël

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Waarom wordt er zo weinig voor Israël, Gods volk, gebeden.

Antwoord

Als er in jouw gemeente niet of weinig wordt gebeden voor Israël, moet je dat aan je eigen predikant of kerkenraad vragen. In veel gemeenten gebeurt dat namelijk wel.

2 reacties
Jesaja40
Ook ik krijg regelmatig te horen: wij bidden wel voor Israël.

Interessanter wordt het om te vernemen dat Messiasbelijdende Joden wel een oog hebben voor de gelovigen uit de volkeren.
Lecram
Alhoewel ik een liefhebber ben van Israël en hoor dat we vaak wel voor Israël wordt gebeden, wil ik er ook voor pleiten om, met het bidden voor Israël, ook te bidden voor de Arabische christenen in zowel de betwiste gebieden als andere landen in het MO.