Verlangen naar een vriend en Gods wil

(MA) D. Rosbergen / 1 reactie

Vraag

Al een tijd is er bij mij een verlangen naar een vriend. Ik probeer dit in het bidden aan de Heere voor te leggen. Mijn gedachten gaan dan uit naar een bepaalde jongen. Ik ken hem helemaal niet goed. Dat maakt het voor mij moeilijk. Ik vraag me af waarom ik dan toch juist steeds aan hem denk. Hoe weet ik dat dit verlangen en die jongen een gegrond verlangen is? Hoe weet ik of het van de Heere is? Ik durf het hier niet goed met anderen over te hebben. Ik probeer het aan de Heere voor te leggen en of Hij mij hierin de weg wil wijzen. Ik ben soms bang dat er van alles van mij tussenkomt.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste jongere,

Bedankt voor je vraag! Wat kan het een worsteling zijn: wat is Gods weg? Twee dingen zou ik je daarin mee willen geven.

1. In de eerste plaats: ga biddend je weg. Vraag aan de Heere of Hij je een jongen wil geven waarmee je samen Hem kunt dienen.

2. In de tweede plaats: hoe weet je dat je er zelf niet tussen zit en of je verlangen naar die jongen gegrond is? Door eenvoudig contact te zoeken met deze jongen en dan te kijken hoe de Heere het leidt. Je mag hierin de middelen gebruiken. Juist door omgang met elkaar merk je of je bij elkaar past, dezelfde interesses hebt, je goed kunt praten over alle  dingen. Ga hierin niet over één nacht ijs. Misschien is het al snel duidelijk dat je niet bij elkaar past. Dan wil de Heere je dat op die manier laten weten. Ga daarin biddend je weg.

De Heere spreekt misschien nog meer door omstandigheden/in Zijn voorzienigheid, dan dat je een tekst uit de Bijbel krijgt. Daarom: Bid en werk!

Een hartelijke groet,
D. Rosbergen

(MA) D. Rosbergen

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Alblasserdam
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Ambtsdrager/pastoraal werker Ger. Gem.

Tags in dit artikel:

Gods wilverliefdheid
1 reactie
drj
Een fijne reactie van de deskundige. Bid en werk!
Je mag God vragen om muren en deuren: biddend in contact treden en God vragen of hij mogelijkheden ook wil afsluiten als die niet naar zijn wil zijn.