Micha als naam voor zoontje

Kand. G.A. van Ginkel / Geen reacties

Vraag

In maart hopen wij een kindje te krijgen. Als dit een jongetje is willen we hem graag de naam Micha geven. De betekenis van deze naam is “die als God is.” Nu vragen wij ons af of wij deze naam dan wel aan ons kindje mogen/kunnen geven!

Antwoord

Je mag de naam Micha met een gerust hart geven. Micha betekent letterlijk: Wie is gelijk de HEERE? De profeet Micha zegt in Micha 7:18: Wie is een God gelijk Gij (...)? Hij is verwonderd over Gods genade en dankbaar voor de trouw aan Zijn Naam. HEERE: Ik zal zijn Die Ik zijn zal. Ik ben Die Ik ben!

Ik wens jullie en jullie kindje dezelfde verwondering en dankbaarheid toe! Heel veel nabijheid van de HEERE toegewenst tijdens de zwangerschap nu en rondom de geboorte straks, Deo volente!

Kand. G. van Ginkel

Tags in dit artikel:

naamgeving