God voelen

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Ik hoor altijd prachtige verhalen van mensen die God echt hebben gevoeld. Ik heb zo’n gevoel nog nooit gehad. Ik denk niet dat het gevoel een vereiste is voor een goede relatie met God, desondanks vraag ik me wel eens af waarom ik dat gevoel nog nooit heb gehad. Mijn vraag is dus: waarom heb ik God nog nooit gevoeld, is daar een reden voor? Ik zou het graag willen weten omdat ik er soms wel onzeker van word.

Antwoord

Beste vraagsteller,

In mijn website heb ik een document opgenomen waarin ik het een en ander heb geschreven over de relatie geloof en gevoel. Ik zend u bij mijn antwoord aan u dit document toe in de hoop dat u er wat aan hebt. Zie de bijlage.

Inderdaad: in het ware geloof voert het gevoel niet de boventoon, maar het geloof gaat ook zeker niet om buiten het gevoel. Het Woord van God wil mijn bestaan (verstand, wil en gevoel) radicaal en totaal vernieuwen. En dat mag elke gelovige bij het lezen van de Bijbel ook merken. Leg uw beide handen maar biddend op de Bijbel en ervaar daardoor de kracht van God tot zaligheid in Gods zegenrijke vingerwijzingen die de Heere u meegeeft in Zijn beloften op weg naar het hemelse Sion. We spreken dan wel over het krijgen van een tekst, als God u een bepaalde tekst laat lezen, die precies past op de situatie waarin u verkeert.We  mogen dat zeker zien als een gebedsverhoring.

Hartelijke groet,
Uw ds. C. den Boer

Tags in dit artikel:

geloof en gevoel