Orgasme in verkeringstijd

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Mijn vriend (23) en ik (20) hebben nu ongeveer een jaar verkering en we zijn erg gelukkig met elkaar. We hebben afgesproken geen gemeenschap te hebben voor het huwelijk en daarnaast hebben we ook andere regels (zoals alleen tongzoenen in het weekend en geen geslachtsdelen aanraken van elkaar) wat betreft lichamelijk contact gesteld om onszelf niet in verleiding te brengen. Maar wanneer wij elkaar tongzoenen kan het zijn dat ik een orgasme krijg. Is dit geoorloofd binnen verkering? Of moeten we ervoor zorgen dat dit niet gebeurt? We hebben eerder de afspraak gehad dat we het probeerden te voorkomen, maar dan is het voor mij moeilijk om te genieten van de knuffel, omdat ik dan constant in mijn hoofd de gedachten heb dat we niet te ver moeten gaan en dat ik geen orgasme mag krijgen. Tegelijkertijd wil zowel mijn vriend als ik rein het huwelijk binnengaan. Wij hebben hier al verschillende keren met elkaar over gepraat, maar we komen er niet uit wat nu de beste weg is. Kortom, wij weten niet of dit binnen een huwelijk thuishoort of dat het ook in de verkeringstijd mag. Ook heb ik Refoweb al geraadpleegd, maar helaas zag ik ook daar geen antwoord op onze vraag.

Antwoord

2 reacties
AHHK76
Volgens mij raak je alleen opgewonden, een orgasme krijgen is echt iets anders. Dat kan niet door tongzoenen alleen.
Dat je opgewonden raakt van deze dingen is normaal. Of dat verstandig is en of je dat kunt hanteren zonder te ver te gaan, dat is iets wat je samen moet bespreken en ook voor God neer mag leggen. Geniet van elkaar, zonder steeds grenzen op te zoeken.... hoe dat is dan toch persoonlijk. Wijsheid en zegen wens ik jullie toe.
dorpeling
Ik vind dat jullie goed bezig zijn, met deze regels om elkaar te bewaren!

Wat betreft de reactie van @ahhk, een orgasme kan wel degelijk door tongzoenen veroorzaakt worden! Dat gebeurt dan eerder bij de jongen dan bij het meisje, maar is echt wel mogelijk.

Daarom lijkt het me, vragenstelster, hier voorzichtig mee om te gaan. Dit ter bescherming van jullie (en ten diepste Gods) regels. De stap om verder te gaan is zo klein, en zeker wanneer je nog lang geen trouwplannen hebt.

Alleen, een orgasme proberen tegen te houden werkt alleen maar averechts. Je focust je dan daar zo op omdat je denkt dan het niet mag, dat het veel belangrijker wordt dan het eigenlijk is. Je lichaam laat zich nu eenmaal niet dwingen! En wanneer je het niet bewust oproept, lijkt het me dat je er niet zo'n punt van moet maken.