Bevrediging in de verkeringstijd

Alie Hoek - van kooten / 1 reactie

Vraag

Hoewel ik weet dat er al veel vragen over gesteld zijn, toch nog een vraag over bevrediging in de verkeringstijd. Ik heb een aantal maanden een relatie met een hele lieve man. We zijn er beiden van overtuigd dat we bij elkaar horen. We hebben afgesproken, en dat is ook onze wens, om te wachten met seks totdat we getrouwd zijn. Mijn vriend krijgt vrij snel een erectie, vaak tijdens het zoenen. Het gebeurt wel eens dat we op bed belanden en dan 'seks hebben met kleding aan'. Hij komt vaak klaar, ik ook wel eens.

Nu is het ergens mijn angst dat ik zwanger zal raken. Ik weet ergens dat deze angst irrationeel is, aangezien er vaak veel lagen kleding tussen zitten. Ook draag ik meestal een inlegkruisje en ik heb nog nooit zaadvocht op mijn kleding gevoeld. We vinden het bij elkaar zijn erg fijn, maar we reageren soms zo heftig op elkaar, dat we ons soms afvragen wat we er tegen kunnen doen. Elkaar minder zien vinden we een kinderachtige optie, we houden immers van elkaar en zijn volwassen. Toch is het elke keer weer lastig om afspraken na te komen (bijv. geen borsten aanraken). Heeft u hiervoor tips?

Hoewel ik elke keer nog ongesteld word, is het dus toch mijn angst om zwanger te worden, ondanks dat ik weet dat het niet door lagen heen kan dringen en hij nog nooit bij mij naar binnen gegaan is. Ik heb overwogen de pil te gaan slikken, maar ik ben bang dat dat nog een barrière weg zal nemen. Waarom kunnen we niet 'normaal' met elkaar om gaan? Van vriendinnen hoor ik dat ze heel prima met hun vriend op een kamer kunnen slapen zonder dat er wat gebeurt. Dit kan ik me bij ons echt niet voorstellen. Ook vraag ik me af wat God hier van vindt. Het neemt ons namelijk best wel in beslag... Heeft u tips?

Antwoord

Het is heerlijk om in de verkeringstijd die gevoelens van verliefdheid en liefde naar elkaar toe te voelen en te kunnen uiten. En het kan niet anders of dat heeft ook zijn uitwerking op je lichaam. Verliefdheid, liefde en seksuele gevoelens zijn nauw met elkaar verweven. Dat het dan tot een zaadlozing komt, is all in the game, om het maar eens zo te zeggen. En als je echt met seksuele omgang wilt wachten tot je getrouwd bent, is het advies dan ook om elkaar niet te gaan uitkleden. Als er zo vele lagen kleding tussen zitten zoals je zelf schrijft, dan kun je niet zwanger worden. Wel zou het zo kunnen zijn dat als je zaadvocht aan je handen hebt en de vrouw daarna intiem wordt gestreeld er alsnog zaadcellen in de vagina kunnen komen met eventueel een zwangerschap tot gevolg.

Je vraagt je af waarom je niet 'normaal' met elkaar kunt omgaan. Is dit zo abnormaal dan? Je houdt toch veel van elkaar en dan zou het toch niet goed zijn als je niet met elkaar zou knuffelen. Je lichaam reageert daar dan toch op. Ik denk wel dat het van het grootste belang is om met elkaar duidelijk grenzen af te spreken tot hoever je gaat bij het beminnen van elkaar. Als je die grenzen duidelijk hebt afgesproken (o.a. dat je elkaar niet uitkleedt) dan is het daarbinnen ook echt veilig. Dan zou het zelfs zo kunnen zijn dat je op één kamer slaapt zonder dat er echt seksueel contact plaatsvindt zoals je vriendinnen aangeven. Uiteraard zal de een daar meer moeite mee hebben dan de ander.

God heeft ons zelf al die gevoelens gegeven maar ook heeft Hij ons de verantwoordelijkheid gegeven daar goed mee om te gaan. We zijn immers geen robots.

En last but not least vind ik ook dat een verkeringstijd niet te kort moet duren (zodat je elkaar echt goed leert kennen), maar het moet zeker ook niet te lang gaan duren. Kijk ook naar de mogelijkheden om op een gegeven moment te kunnen gaan trouwen en stel dat vooral niet uit om reden dat bijv. de bruiloft dan wat luxer zou kunnen worden. Je trouwt in de eerste plaats voor elkaar en in de tweede plaats voor je directe omgeving. Die volgorde moet je wel aanhouden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

grenzenseksualiteit voor het huwelijk
1 reactie
saar78
Als advies zou ik willen geven; Kom niet aan elkaars geslachtsdelen. Dit is voor het huwelijk bedoelt.