Nooit relatie gehad en twijfelen aan geaardheid (2)

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Pas stelde ik deze vraag. Het antwoord bracht niet wat ik hoopte. Mijn vraag is nog niet echt beantwoord: Hoe kan ik nu het verschil merken/weten of ik een vrouw als goede vriendin of een vrouw als mogelijk toekomstige echtgenote zie? Moet ik iets lichamelijks/opwinding merken? Ik ervaar soms bij het zien/aanraken van mannen wel lichamelijk opwinding, bij vrouwen heb ik dat nog nooit gehad. Hoe kan ik zekerheid krijgen over mijn geaardheid? Ik heb hele goede relaties met zowel vrienden als vriendinnen. Ben geen introvert persoon en heb ook geen traumatische ervaringen. Het gaat er dus om: ben ik homofiel of niet.

Antwoord

Onze deskundige adviseerde in haar antwoord om hierover eens te gaan praten met een (psycho)therapeut. Wellicht is het handig om haar advies op te volgen als je op zoek bent naar zekerheid.