Afgetreden en opnieuw op tweetal

Ds. J.L. Schreuders / 1 reactie

Vraag

Aan ds. J. L. Schreuders. Is het volgens de kerkorde van de HHK mogelijk dat een ambtsdrager die in zijn tweede termijn tussentijds is afgetreden, na zo’n anderhalf jaar jaar weer in zijn eigen vacature op tweetal wordt gesteld (zonder dat er eerder een verkiezing/verkiezingen zijn geweest in deze vacature)?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Kerkordevragen, die betrekking hebben op een situatie binnen een gemeente in het eigen kerkverband  van de HHK (zoals hier klaarblijkelijk het geval is) wil ik alleen dan beantwoorden als ik alles van de betreffende situatie weet, de persoon die de vraag stelt zich bekend maakt en als die er ook blijkt enig belang bij te hebben dat de vraag wordt gesteld. Dat betekent tevens dat ik zulke vragen per definitie niet anders dan op persoonlijke titel beantwoord en niet via Refoweb. Het spijt me, maar hopelijk heb je daarvoor begrip.

Hartelijke groeten
Ds. J. L. Schreuders

Ds. J.L. Schreuders

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Boven-Hardinxveld
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

ambtsdragerkerkordetweetal
1 reactie
balksplinter
@Vraagsteller: waarom leg je deze vraag niet gewoon bij je kerkenraad voor? Lijkt me de snelste oplossing.