Het beginnende werk

Ds. C.G. Vreugdenhil / 1 reactie

21-09-2015, 10:54

Vraag

Aan een dominee van de Ger. Gem. Ik vind het moeilijk uit te leggen.In mei dit jaar in een morgendienst was ik onder de indruk van een preek. De dominee legde heel eenvoudig uit dat we gewassen moeten worden van onze zonden, we ons moeten bekeren (het was tijdens een doopdienst). Dat is het enige wat ik goed heb onthouden van die preek. Een week later dacht ik -toen mijn opa heel slecht lag- wat heb ik met mijn leven tot nog toe gedaan? Waarom heb ik God niet eerder gezocht? Ik ben zo slecht en het kan voor mij nooit... Toen ik met een dominee daar over sprak zei deze: “Dit is het beginnende werk.” Zo'n twee maanden verder dacht ik, ik ben heel anders aan het leven... Mijn interesses zijn veranderd richting de Bijbel. Ik ging mijn zonden zien en voelen, ook na het lezen van een boek. Toen dacht ik: ben ik nu door de preek over de bekering stilgezet door de Heere, of na het gesprek met de dominee? Kan dat allebei of moet dat echt op een bepaalde manier, door een tekst bijvoorbeeld?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden. 

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Wat je beschrijft zou het begin van de echte bekering kunnen zijn. Het maakt niet uit wat de aanleiding ertoe geweest is. De preek van de dominee of het gesprek met de dominee. Belangrijk is dat je andere interesses kreeg e.d. Maar... als ik jou was zou ik hier niet op rusten, want misschien gaat het weer over. Volhard om de Heere te zoeken. Zolang je nog niet bent uitgekomen bij de Heere Jezus en het geloof in Hem, kan het nog alle kanten op. Pas als je Christus in het oog gekregen hebt en nodig gekregen hebt en gelovig jezelf aan Hem toevertrouwd hebt, kun je zeggen dat je Heere het zaligmakende werk in je hart begonnen is. En... aan de vruchten kent men de boom. Ik wil je niet ontmoedigen, maar juist uitdrijven tot Christus.

Sterkte ermee. Wie Hem zoekt, zal Hem vinden.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil

  • Geboortedatum:
    02-04-1946
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Houten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

geloofszekerheid
1 reactie
zeeblauw
22-09-2015 / 12:51
Beste vraagsteller,

De vraag is aan jou. Geloof ik in de Heere Jezus Christus, Zoon van God? Dat Zijn volbrachte werk genoeg was om jouw zonden te wassen? Als Hij volgens jou niet volledig genoeg geleden heeft dan is het zeker nog niet goed met je. Het is de vraag van God naar jou: is Mijn genade u genoeg? Of verwacht je nog allerlei ervaringen en gevoelens? Dan betekent het dat je meer wilt dan alleen Zijn genade.
Ik bid dat Zijn volbrachte werk genoeg voor jou zal zijn. Hij is de rots waar je alleen op kunt bouwen.
Paulus zei: Bekeert u, en geloof het Evangelie.

Gods zegen!!

Terug in de tijd

Al enige tijd heb ik last van een dikke opgezette buik. Het lijkt soms net alsof ik vijf maanden zwanger ben. Ik slik gewoon de pil en ben ook gewoon ongesteld. Dus een zwangerschap lijkt mij uitgeslo...
Geen reacties
21-09-2009
Graag zou ik een vraag stellen over dit artikel van CVandaag: 'GerGem-predikant betuigt spijt na positieve uitspraken over dr. Van den Brink'. Ds. Vreugdenhil heeft in een preek in Vlissingen gezegd d...
Geen reacties
21-09-2023
Aan ds. Simons. Ik heb de laatste tijd erg veel in m'n hoofd. Ik ervaar, door het lezen in Openbaringen, de straffen van God in mijn leven. Het boekje dat ik als verklaring hierbij gebruik is "Zie, Hi...
2 reacties
21-09-2011
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering