Jehova's Getuigen antwoorden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Vanmiddag had ik (opnieuw) twee Jehova's Getuigen aan de deur. Ze waren al twee keer eerder geweest. We kregen een gesprek over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. In de nieuwe hemel komen volgens hen alleen de 144.000 verzegelden, de rest komt op de nieuwe aarde.

Hoe kan ik dit op grond van de Bijbel weerspreken? Ze gaven aan dat de 144.000 als koningen en priesters zouden heersen. Ik heb hen toen verwezen naar 1 Petrus 2 vers 5 en 9 en uitgelegd dat dit geestelijk wordt bedoeld (heersen over de zonde en God een dankoffer brengen voor de verlossing). Dit wordt gezegd tegen de 'nieuwgeboren kinderen' (vers 2), maar in hun ogen vallen deze 'nieuwgeboren kinderen' uit de gemeente waaraan deze brief gericht is ook onder de 144.000. Daar kom ik dus ook niet verder mee.

Hoe moet ik de nieuwe hemel en de nieuwe aarde zien? Ze vroegen mij hoe ik dat zie. Ik heb hier nooit heel diep over nagedacht. Ik heb geantwoord dat ik de nieuwe hemel en de nieuwe aarde niet strikt gescheiden van elkaar zie, net zoals God alomtegenwoordig is. Ze vroegen waar ik dat op baseerde, maar ik vond het moeilijk om concreet iets te noemen. Zal er een scheiding zijn tussen de nieuwe hemel en de nieuwe aarde? En waar zullen Gods kinderen dan zijn? Kunt u hiervoor ook Bijbelse teksten geven?

Antwoord

Zie de tags onderaan het artikel.

Bekijk deze urls over ‘koningen en priesters’:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/583

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/22082

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/18520

Zoeken op 'nieuwe hemel' levert dit op.

Lees meer artikelen over:

144.000Jehovah's Getuigen