Opnieuw contact

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

In de afgelopen week heb ik weer contact gekregen met een meisje van mijn middelbare schooltijd. Het is nu vier jaar terug dat ik haar voor het laatst gezien heb. Ik heb haar na die tijd nog wel eens wat berichtjes gestuurd. Nu heeft zij twee relaties achter de rug, waarbij zij met de eerste jongen twee keer is bedrogen. Met die tweede jongen werd het ook niks, hij dumpte haar na een maand. Ik sprak haar wel eens in die tijd en baalde er wel stiekem van dat ze verkering kreeg met een ander. Nu is het zo dat ik contact met haar heb, heel veel zelfs. En ik merk gewoon dat het echt klikt. Het is heel gek, ik heb haar in geen vier jaar gezien -alleen via mobiel contact- en toch krijg ik haar maar niet uit mijn hoofd. Ik ben hier biddend ook echt veel mee bezig. Ik bad ongeveer tot een jaar terug bijna wel elke dag om een vriendin die de Heere mag kennen. En zij is zo iemand. Het klikt gewoon in alles: we lachen met elkaar, we begrijpen elkaar, we zitten in dezelfde kerkverband. Alles klopt gewoon. Nu is het zo dat ik in de afgelopen week op een 'komische' manier haar bijna elke dag wel vroeg om een keer af te spreken. Dan stuurde ze op een 'leuke' manier terug: misschien... Vandaag zei ze eindelijk dat we wel een keer wat zullen afspreken, maar dat ik er niet te veel van moet verwachten. Hoe moet ik hier mee omgaan en wat kan ik beter wel en niet doen op dit moment?

Antwoord

Beste verliefde jongeman,

Waarschijnlijk heb je al lang enige actie ondernomen voordat mijn antwoord op Refoweb wordt geplaatst... vertel me maar eens hoe het is gegaan!

Een groet,
Marijke Rots