Vriendin met engelenkaarten

Ds. A.S. van der Lugt / 2 reacties

Vraag

Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw die zich begeeft op een gebied wat voor mij eigenlijk verboden terrein is, namelijk engelenkaarten. Ze is erg gericht op moeder aarde, het universum, white eagle, hindoe/boeddhisme en eigenlijk probeert ze al het goede uit verschillende leren en religies te halen en toe te passen in haar leven. Buiten dat is ze heel erg lief en intelligent. Ikzelf heb een christelijke achtergrond (Pinksterkerk). Het is voor mij dan ook best moeilijk om met haar een relatie te hebben, vooral vanwege onze spirituele verschillen. Ik bid en vraag onze lieve Heer of Hij misschien verandering kan brengen hierin, zodat het Licht mag gaan schijnen in de gedachten van mijn vriendin en de Heilige Geest toegang mag krijgen in haar hart. Helaas heb ik ook gemeenschap met haar, dus dat maakt het er voor mij ook niet makkelijker op. Denkt u dat deze relatie een kans van slagen heeft?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je vraagt of de relatie kans van slagen heeft. Ik heb geen idee en eerlijk gezegd: dat is niet de meest belangrijke vraag in dit geval. Je geeft in feite zelf al aan dat de vrouw zich begeeft op verboden terrein. Inderdaad, een leven dat aan Jezus Christus is toegewijd gaat niet samen met het vereren van de aarde als moeder of het flirten met hindoeïsme of boeddhisme. Soms maken mensen een zoektocht langs allerlei religies en levensbeschouwingen om de waarheid te vinden. Als christen kun je God vragen hen tot het inzicht te brengen dat Jezus Christus de waarheid is, bij wie we vrede, rust en toekomst vinden. Maar het aangaan van een liefdesrelatie, inclusief seksuele intimiteit, past niet bij de hulp die wij anderen op zo’n zoektocht kunnen bieden. Er is geen basis voor een zekere verwachting dat door de liefdesrelatie de vrouw tot geloof in Jezus Christus zal komen. Als de Heere haar tot het geloof brengt, dan is daarná te overwegen of een relatie kan worden opgebouwd. En ook dan is het hebben van seksuele omgang kort na de start van een relatie niet gepast. Binnen gegeven beloften van liefde en trouw is seks een teken van diepe onderlinge verbondenheid. Voordat je zover bent vraagt de Heere dat wij ons beheersen bij het aangaan en opbouwen van liefdesrelaties. Kortom, de vraag is niet of de relatie kans van slagen heeft. De vraag is waarom je eraan begonnen bent nu zij geen belijdend christen is. Als haar heil je lief is, kun je beter gewoon als vriend of goede kennis met haar optrekken dan als geliefde.

Groeten,
Ds. A. S. van der Lugt

Ds. A.S. van der Lugt

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerd Vrijgemaakt
  • Woon/standplaats:
    Delft
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

occultrelatie met niet-gelovige
2 reacties
AHHK76
Jouw vriendin laat zich in met dingen die niet van God zijn. Je begeeft je in het hol van de duivel... Ik moet aan Delila denken. Ze probeerde Simson mee te slepen het verderf in en het lukte bijna. God is machtiger! Keer terug tot hem! Eerst bekering en dan verkering. Dat geldt voor jullie allebei! Wat je nu hebt, is geen basis voor een relatie. Gods zegen toegewenst...!!!
levensbron
OeI, vragensteller,
Dat klinkt wel erg naar occultisme !!!!
Daar zou ik niet aan mee werken zoals Ds. Van der Lugt als zei.
Ook als vriendin( geen liefdes relatie ) is dat erg gevaarlijk.
De duivel lacht er om. Zoals AHHK76 ook al aan gaf.
Een mooie zin"eerst bekering, dan verkering"
Verzint voor ge begint.

Gemeenschap met haar?????
Er is een weg terug.Beter ten hele gekeerd dan ten halve gedwaald.

Gods wijsheid toegewenst.