Saambinder over doop

Ds. D.W. Tuinier | Geen reacties | 15-08-2014| 12:46

Vraag

In mijn zoektocht naar de betekenis en legitimiteit van de kinderdoop kwam ik de volgen de passage tegen in een Saambinder op Digibron: “Intussen moeten verworpenen, ook gedoopt worden, volgens de instelling Gods. Het Verbond Gods en de belofte zijn er de vaste grondslag voor, doch bij alle uiterlijke bevoorrechting boven hen, die vervreemd blijven van de zichtbare openbaring der kerk, blijft gelden ten aanzien van de belofte der zaligheid en de geestelijke goederen der genade, dat de Doop de tweeledige waarheid verzegelt, dat zoals allen, die tot Adam behoren verdoemd zullen worden, zo ook allen, die tot Christus behoren, door Hem zalig zullen worden, terwijl de belofte door de Heere te zijner tijd vervuld wordt, zoals Smytegelt en Comrie, zo duidelijk voorstelden.” Waar wordt in de Bijbel zo over de doop gesproken?


Antwoord

Deze vraag komt n.a.v. een gedeelte uit een Saambinder van Digibron... De context van dit artikel is mij totaal onbekend. Zelf zou ik dit ook nooit zo verwoorden. Daarom kan ik er ook moeilijk een zinnige reactie op geven, zeker niet vanuit Gods Woord.

Groeten,
Ds. D. W. Tuinier

Zie ook:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/21874

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/21579

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. D.W. Tuinier

  • Geboortedatum:
    28-04-1964
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Kampen
  • Status:
    Inactief
100 artikelen
Ds. D.W. Tuinier

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

(...) in de kerk wordt altijd maar weer die oproep gedaan tot bekering (...)Kunnen ze dan niet beter preken houden voor het dagelijks leven? (...)

Ik kan met zekerheid zeggen een kind van God te zijn. Ik probeer er naar te leven. Dat lukt niet altijd, maar in de kerk wordt altijd maar weer die oproep gedaan tot bekering. Ik weet dat dat voor men...
Geen reacties
15-08-2006

Moxa-therapie

Ik ben 35 weken zwanger en ons kindje ligt in stuitligging. Is moxa-therapie verantwoord?
Geen reacties
15-08-2012

God als stopwoord (3)

Geachte ds. Van der Ham. Vraag n.a.v. uw antwoorden over vloeken. Ik hoor sommige mensen nogal eens “Goh” zeggen, dus met een “h”. Is dat ook vloeken en zou je daar dus ook iets van moeten zeggen? Ik ...
Geen reacties
15-08-2008
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag