Schaamhaar

Redactie Refoweb / 15 reacties

Vraag

Over een paar maanden hoop ik te gaan trouwen. Nu heb ik een vraag, misschien een gekke. Mijn vriend en ik zijn nog nooit met elkaar naar bed geweest. Daar zijn we blij mee. Maar nu, zo vlak voor ons trouwen, vraag ik me af of schaamhaar bij de vagina 'hoort' of dat je dat, net als de oksels, scheert...

Antwoord

15 reacties
Sterretje
Je kunt ook met je vriend erover praten. Waarschijnlijk zullen jullie het al wel over seksualiteit gehad hebben. Als je aan hem vraagt wat hij het liefst zou zien, kun je daar rekening mee houden . Dan hoef jij je niet onzeker of minder aantrekkelijk te voelen tijdens de daad, maar weet je dat je vriend dat mooi vindt.
Ineke
Overbeharing moet je zeker weghalen....je ziet soms dames in het zwembad langskomen met haar buiten het badpak wat een zeer onhygiënische indruk maakt. Maar wat je verder doet : volg je eigen gevoel jij moet je er ook prettig bij voelen toch? Persoonlijk vind ik het frisser om het kort te houden zeker ten tijde van de menstruatie. Je moet je echter wel realiseren dat je blijft scheren als je het eenmaal gedaan hebt want stoppeltjes op die plaats jeuken en geven een naar gevoel.
esthuis
Ik hou het ook kort, wij vinden dat wel zo fijn. Heb m'n scheermesje bij de shampoo liggen, dan hoef je een paar keer per week alleen ff bij te scheren. gewoon doen wat je fijn vind. Op een gegeven moment leer je samen wat jullie fijn vinden. Fijne trouwdag!
AHHK76
Scheren... dat heb ik nog nooit gedaan, ik vind het jammer van mijn tijd. Mijn man vindt het ook niet nodig. Je kunt er ook huidirritatie of wondjes van krijgen. Ik houd van naturel. Geen make-up, geen permanent, geen kleurtje in mijn haar, ik ben goed zoals ik ben! Ik heb een badpak met een rokje eraan vast, dat is tegenwoordig ook gewoon mode, dus van overdadig schaamhaar is niets te zien...
'k Had het liever niet willen vertellen, maar al die geluiden voor, daarom nu ook maar eens een geluid tegen!
Hermon
Is zulke informatie op RW zetten niet jammer van je tijd?
AHHK76
@ Hermon Ik vond het eerlijk gezegd genânt om dit hier neer te schrijven. Maar als ik vraagstelster en anderen daarmee tijd kan besparen, dan heb ik die paar minuten er graag voor over!
Hermon
AHHK76, Ik zie niet in wat de mededeling dat jij je schaamhaar nog nooit geschoren hebt, nu te maken zou hebben met tijdsbesparing voor vraagstelster en anderen....
Hermon
Maar goed, dat weten we dan ook allemaal weer ;-)
AHHK76
Dat lijkt mij vrij simpel: door mijn voorbeeld na te volgen en dus ook niet te scheren...
Hermon
Volgens mij draait het bij vraagstelster niet om het punt van tijdsbesparing... En waarom zou ze jouw voorbeeld op moeten volgen? Ze zal zichzelf vast mooi willen maken voor haar man op de bruiloft. Dat mag toch zeker wel? Of zijn dat voor jou direct vrouwen die niet goed zijn zoals ze zijn?

Misschien als je lang getrouwd bent, dat je die behoefte niet meer hebt. Dat je dan vindt dat jouw man je maar moet nemen zoals jij bent, naturel. En heb je het als moeder zo druk, dat je ook geen tijd meer hebt om jezelf goed te verzorgen. Daarom vroeg ik: is zulke informatie op RW zetten dan geen verloren tijd...?
AHHK76
Vraagstelster mag het van mij helemaal zelf weten... Maar als iedereen zegt: ja ik doe het wel. Dan zou je kunnen denken dat bijna alle vrouwen dat doen en ik denk dat dit niet zo is, dus dan heb je een éénzijdig geluid. Daarom heb ik een ander geluid laten horen. Dat is alles. En meer tijd wil ik niet meer aan deze vraag besteden, het is inderdaad jammer van mijn tijd.
Hermon
Iedereen zegt niet: ja ik doe het wel. Dat maak jij er nu van. En vraagstelster begrijpt heus wel dat niet alle vrouwen het doen, in één van de urls zegt een deskundige zelfs: waarom zou je het doen? Dus zo eenzijdig is het niet, zoals jij het nu doet voorkomen!

Het lijkt er meer op dat je óók deze vraag weer aangrijpt om maar te kunnen vertellen wat jij hebt, wat jij vindt, waar jij van houdt, wat jij bent en wat jij ervaren hebt enz enz. Met verbazing heb ik zo al heel wat over jouw persoontje langs zien komen op RW, zodat ik me bijna een beeld van jou en jouw leven heb kunnen vormen. Is dat de bedoeling hier? Evenals het veelvuldig doorgeven van je emailadres en je naam bevreemdt me. Je reageert in feite niet anoniem meer. Dat je dan ook nog eens zo ver gaat dat iedereen nu mag weten dat jij je schaamhaar nooit scheert, komt op mij over als een wat ongepaste vorm van aandacht vragen. Dat verontrust me.

Het veelvuldig achter de pc zitten, kan ik ook niet rijmen met je opmerking dat je scheren jammer van je tijd zou vinden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je liever jezelf verwaarloost dan dat je je pc eens een keertje uit laat staan. Pc gebruik kan zo tot een verslaving en een afgod worden.
AHHK76
@ Hermon
iedereen van de reageerders: zegt ik doet het wel, dat is inderdaad iets anders als de deskundigen...
mijn mailadres = daarin staat niet mijn naam, die is hetzelfde als wat hierboven staat: AHHK76
voor gewone contacten heb ik een ander mailadres
de naam Heleen die daarbij staat is niet mijn echte naam, maar mijn 'forumnaam'.
het gaat niet om mij, ik probeer mijn ervaringen te delen, als ik denk dat ik daar anderen mee kan helpen
niet scheren = niet hetzelfde als mezelf verwaarlozen
mijn pc gebruik is wat veel, dat klopt. misschien kun je mij helpen door mij minder dingen te vragen...?!
want volgens mij ben jij op dit moment degene die mij uitdaagt om meer te reageren, terwijl je zelf meer en langere stukken schrijft dan mij en mij dan ervan gaat beschuldigen dat ik teveel schrijf: vind je dat netjes...?!
Ik zorg voor mijn man en kinderen, heb een klein baantje en doe vrijwilligerswerk, hoe besteed jij jouw tijd?
Zolang je deze toon hanteert, lijkt het mij beter dat ik jouw reacties weer ga negeren. Ik wens je het beste toe!
vrouw78
De reacties van Hermon op AHHK76 irriteren mij omdat ze m.i. niks toevoegen m.b.t. de vraag.

@Hermon, als je werkelijk verontrust bent over AHHK76, bespreek dat dan in een mail met haar en niet hier.

@AHHK76, wat jou zelf al beter lijkt, lijkt mij heel wijs: reageer niet meer op Hermon.
Autumn
Hoe doe jij dat dan met beenhaar en okselhaar, AHHK76? Scheer je dat ook niet?
Interessant om verschillende meningen te lezen.